Personlig kommunikation og Service
Personlig kommunikation og Service
Kurset " Personlig kommunikation og service" udbydes på ny - denne omgang 4 steder i landet: i Århus, i København, i Odense og i Ålborg
Som ansat i en lægeklinik møder man forskellige mennesker, heriblandt patienter, som er pressede af dårligt helbred. God kommunikation er derfor alfa og omega for et godt patientforløb. På kurset lærer personalet personlig kommunikation, herunder spørgeteknik, at samtale i forhold til formålet og aktiv lytning, og de får forståelse for kropssprogets betydning, hvilket vil ruste dem til:
- Hvordan mennesker på forskellig vis udtrykker deres helbredsmæssige bekymring.
- Hvordan de kan være med til at afdække patientens behov.
- Hvordan de møder den stille, aggressive eller krævende patient.
Kurset består af 32 lektioner fordelt over fire hele dage.
Pris: 649 kroner. Alle kan deltage i kurset.
Kurset afvikles i samarbejde med Klinikpersonalets Uddannelsesfond. Hvis klinikpersonalets højeste uddannelse er en lægesekretær- eller kontor-uddannelse, modtager arbejdsgiver VEU-godtgørelse, 2668 kroner for hele kurset.
På Århus købmandsskole holdes kurset på følgende datoer:
- mandag og tirsdag 7. og 8. maj 2007 samt
- torsdag og fredag 7. og 8. juni 2007
På Niels Brock holdes kurser på følgende dage:
- torsdag den 22. februar 2007
- torsdag den 22. marts 2007
- torsdag den 26. april 2007
- torsdag den 24. maj 2007
På Tietgenskolen afholdes kurset
- 7. - 8. marts 2007
- 16. april 2007
- 14. maj 2007
På Ålborg Handelsskole afholdes kurset:
- Kursus 1:
14. og 15. maj 2007
29. og 30. maj 2007
- Kursus 2:
24. og 25. september 2007
8. og 9. oktober 2007
Tilmelding senest dage før kursusstart til:
Århus Købmandsskole
Kirsten Østergaard på telefon 89 36 30 08 eller mail: kirs@aabc.dk
Niels Brock
Inge Nielsen på telefon 33 41 91 54 eller mail: ini@brock.dk
Tietgenskolen
Helle Kjersgaard på telefon 65 45 25 02 eller mail: hekj@tietgen.dk
Ålborg Handelsskole
Helle Rank Nørgaard på telefon 99 36 46 91 eller mail: hrn@ah.dk